El negocio de la espiritualidad
Abstract
La espiritualidad ha entrado en los círculos comerciales y se ha convertido en un ingente negocio que, según datos tomados de Wall Street Journal, mueve mil millones de dólares. El mundo empresarial ha descubierto su poder e invierte en espiritualidad esperando conseguir pingües beneficios a muy corto plazo. Tres fenómenos se mueven en esa órbita: los grupos de autoayuda, que cuentan con una amplia difusión; los movimientos de la “Nueva Era”, que invaden el mercado religioso y cultural, y las nuevas manifestaciones de la magia, que desembocan en una credulidad laica.
Son tres ejemplos de perversión de la espiritualidad hasta límites insospechados.
El negocio de la espiritualidad1
Downloads
Copyright (c) 2001 Juan José Tamayo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
- The authors retain their author rights y grant to the journal the right of first publication, with the work registered with the Creative Commons attribution that allows third parties to use the published material as long as they give appropriate credit to the author and the first publication in this journal.
-
The authors may make other independent contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.